استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛

تمرکز ویژه بر مسئله اشتغال در دولت شهید رئیسی 

استاندار کرمانشاه گفت: سفارش شهید رئیسی در دولت سیزدهم این بود که بر مسئله اشتغال در استان تمرکز ویژه داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹ 09 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمانشاه، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت شهید رئیسی، اظهار کرد: استان کرمانشاه به دلایل مختلفی از آنچه که می‌توانست باشد فاصله دارد.

وی افزود: از بعد از پیروزی انقلاب نگاه‌های تبعیض‌آمیز رژیم طاغوت و بعد از انقلاب انواع دسیسه‌ها و دشمنی‌ها در شکل‌های مختلف از جانب گروهک‌های ضد انقلاب، جنگ تحمیلی و بعد از جنگ تحمیلی حضور صدام و مشکلاتی که در دوره او برای کشور از جمله استان کرمانشاه ایجاد شده بود، تا سال‌های اخیر که سایه جسارت و ناامنی داعش را داشتیم. 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: روز به روز این آسیب‌ها و آفت‌های بیرونی و درونی از انقلاب اسلامی در کشور زدوده شده و گام به گام به شرایط اطمینان بخش و آرامش و استقلال بیشتری نزدیک می‌شویم که همه ما به عنوان اهالی استان باید روز به روز قدر ان را بدانیم و برای بهبود شرایط تلاش کنیم.

صحرایی در خصوص اقدامات صورت گرفته در دولت شهید رئیسی، عنوان کرد: معتقد هستم دولت شهید رئیسی در استان کرمانشاه می‌تواند با کلید واژه و این نکته مهم زیرساخت‌ها شناخته شود، آن روزی که ایشان ماموریت را به بنده محول کردند تا خدمتگزار شما باشم. 

وی ادامه داد: تاکید کردند ما در کرمانشاه مسئله اشتغال داریم، روی اشتغال باید تمرکز داشته باشیم و باید با تاکید و تمرکز بر زیرساخت‌های استان شرایط پایدار برای اشتغال را به وجود آوریم.

وی تشریح کرد: تمرکز شهید رئیسی بر رشد زیرساخت‌های استان بود، آسفالت بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی و آبرسانی به ۳۲۵ روستا، با جذب اعتبار ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای احداث راه آهن کرمانشاه خسروی، بازسازی باند فرودگاه کرمانشاه، برخی از دستاوردهای دولت سیزدهم است. 

وی عنوان کرد: با تمرکز بر زیرساخت‌های استان کرمانشاه می‌توانیم در ایجاد اشتغال پایدار در عرصه صنعت، کشاورزی، تجارت، بازرگانی، گردشگری و هر اتفاق دیگری در استان، نیاز به زیرساخت داریم.

صحرایی اضافه کرد: باند اصلی فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۵۲ ساخته شد و به علت عدم بازسازی قابل استفاده و ایمن نبود، از خرداد ماه سال ۱۴۰۲ با تغییر پیمانکار باند اصلی، تا اواخر شهریور ماه آماده خواهد شد. 

وی ادامه داد: بهسازی و آسفالت بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان طی سال گذشته انجام شد. 

استاندار کرمانشاه گفت: آمار تلفات جاده‌ای، ۱۹ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شد که طی ۲ سال گذشته، ۱۳ نقطه ایمن شد و تا پایان سال جاری مابقی هم ایمن سازی خواهد شد. 

صحرایی افزود: گازرسانی به حدود ۶۰۰ روستا و بیش از ۹۰۰ واحد اقتصادی انجام شد. 

وی ادامه داد: شهر کرمانشاه اولین کلان شهر کشور است که با حدود ۵۵۰ کیلومتر حفاری، فیبر نوری در آن افتتاح شد و سرعت نقل و انتقال اینترنت در نقاط مختلف شهر بیش از ۷۰ برابر شده است. 

وی تشریح کرد: راه آهن غرب کشور نیز از سال‌های قبل با نقص فنی به علت عدم تکمیل نهایی به سرعتی حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت به کرمانشاه رسیده که باید پیگیری و تکمیل شود، بیش از ۱۰ جلسه در سطح ملی در دولت شهید رئیسی برگزار شد که ثمره آن یک مصوبه بی‌نظیر در دولت شهید رئیسی بود.

وی اضافه کرد: در این مصوبه به استجازه رهبر معظم انقلاب برای اجرای پروژه ریلی کرمانشاه _خسروی ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل راه آهن کرمانشاه _ خسروی مصوب شده است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این بودجه طی سه سال باید جذب استان شود و از شهریور ماه قابل استفاده خواهد بود و باید مورد توجه دولت جدید قرار گیرد.

صحرایی با اشاره به اربعین و میزبانی استان کرمانشاه از زائران اشاره کرد و افزود: سال گذشته یازده هزار مترمربع سایبان در مرز خسروی ایجاد شد که امسال ۱۸ هزار مترمربع نیز به آن اضافه شده و زائران از ورودی خسروی تا نقطه صفر مرزی در زیر سایه‌بان حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: امروز خروج از گیت‌های مرز خسروی به چهار ثانیه کاهش یافته است. 

صحرایی در پایان به آماده شدن ۲۷۰ هکتار پارکینگ در قصر شیرین و مرز خسروی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال چهار هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های ۱۷ شهر در مسیر اربعین کمک کشوری شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار